07 mai 2007

Rahvusküsimus


Sündisin 28. veebruaril 2007 aastal Riia linnas, Lätimaal. Teate, täiesti normaalne koht sündimiseks. Kuna mu isa oli Tartust, ema aga Riiast, siis söömisest, magamisest ja mängimisest vabal ajal mõtlesin ma rahvusküsimuse üle. Nagu isegi aru saate, ei olnud seda aega just ülearu palju. Ning pean ütlema, et midagi tarka ma kah välja ei mõtelnud.
Oma passijärgse nime järgi, mis on Saulites Ythair, võiks arvata, et ma olen läti inglane, ei, pigem läti juut. Ah, nüüd läks päris keeruliseks. Tegelikult ei ole see üldse tähtis, oled sa lätlane või keegi teine, vähemalt siis, kui oled ainult 7 nädalat vana. Tähtis on see, kus, kellega ja kuidas sa elad.
Vaatamata kõigile, kui hakkasin sõitma oma uude koju, mis on juhtumisi ka minu isa maa, hakkas rind uhkusest paisuma. Eestlane olla on ikkagi uhke ja hää, eriti oma isamaal. Tahtsin kohe laulujoru üles võtta, aga kahjuks ei tulnud mulle sõnad meelde. Tulid meelde hoopis mu õed ja vennad ja meel muutus natuke kurvaks.

Uues kodus nõudsin kohe korralikku maalähedast nime, nagu Pauka, Polla või Muri. Õnneks on olemas minust targemaid, ning selle tulemusena sain nimeks Riki. Teab mis maalähedane see nimi nüüd just ei ole, aga tähtis on see, et seal on "R" täht sees.
Uhke ja hää on olla uues kodus. Olen juba 9 nädalat vana.

Kommentaare ei ole: